Algemene voorwaarden
Voorwaarden Energy and Sustainability Department h.o.d.n. Esdep .
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de Overeenkomst/Contract en alle daarmee samenhangende (rechts)handelingen alsmede op de in de Overeenkomst /Contract opgenomen leveringsvoorwaarden. Gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Rotterdam onder nummer 61444324
Algemeen:
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door en met Energy and Sustainability Department h.o.d.n. Esdep, hierna te noemen Esdep of adviseur , e/o diens rechtsopvolgers, gesloten overeenkomsten met betrekking tot energie bemiddeling en overige diensten welke zijn uitgevoerd door Esdep t.b.v. de opdrachtgever.
Begrippen & Definities:
- Opdrachtgever / Contractant : Een ieder welke aan Esdep een opdracht geeft tot het uitbrengen van een offerte en die middels ondertekening van, de door bemiddeling van Esdep tot stand gekomen offerte en het daar in opgenomen contract, tevens akkoord gaat met de leveringsvoorwaarden.
- Leveringsvoorwaarden: De voorwaarden, zoals opgenomen in de offerte/ het contract waarin o.a. geregeld worden, de opdracht en machtiging inhoudende het verzoek van de opdrachtgever aan Esdep, Hosted Energie bv en leverancier tot bemiddeling,informatie deling, informatie opvragen bij derden en eventueel analyse van energie en energieverbruik.
- Energiebemiddeling: De bemiddeling tussen opdrachtgever en leverancier van energie bij het tot stand komen van de Leveringsovereenkomst/ het
- Energiemanagement: De bemiddeling/uitvoering van analyse en monitoring van het energieverbruik door Esdep voor opdrachtgever middels separate facturering.
- Leverancier: De leverancier welke daadwerkelijk energie aan opdrachtgever levert conform Leveringsovereenkomst.
- Leveringsovereenkomst / Contract: Overeenkomst welke tot stand is gekomen middels bemiddeling van Esdep tussen Opdrachtgever ( eventueel middels machtiging ) en een Leverancier voor de inkoop en levering van energie.
- CER; Contract Einde Register
- CAR; Centraal Aansluitingen Register
- Partijen: De Opdrachtgever en Esdep
- Voorwaarden: De door de Leverancier en door Esdep te hanteren “Algemene Voorwaarden” en eventuele separate voorwaarden voor levering van energie van een Leverancier.
- Opdrachtformulier: Het formulier waarmee de Opdrachtgever Esdep opdracht geeft en machtigt tot handelingen voor bemiddeling in energie en het eventueel uitvoeren van energiemanagement.
- Overeenkomst/ Contract: De overeenkomst welke middels bemiddeling door Esdep tot stand komt tussen Opdrachtgever/Contractant en Leverancier
Bemiddeling
Esdep houdt zich bezig met energiebemiddeling en advies in energie ,aan energie gerelateerde diensten (energiemanagement) en mogelijkheden en aanvragen tot verduurzaming. Esdep bemiddelt bij de totstandkoming van de Overeenkomst/Contract tussen Opdrachtgever en Leverancier. De overeenkomst/contract komt tot stand op het moment en op de wijze zoals gesteld door de Leverancier . Naast de in deze algemene voorwaarden opgenomen bepalingen kan de Leverancier voorwaarden stellen aan het gebruik van haar diensten en/of producten. Opdrachtgever kan hiervoor de (algemene) voorwaarden van de betreffende Leverancier raadplegen.
Aansprakelijkheid
1. Indien Esdep voor schade jegens Opdrachtgever of aan Opdrachtgever verbonden derden
aansprakelijk mocht zijn, is deze aansprakelijkheid beperkt tot hetgeen in deze bepalingen is geregeld.
2. Esdep neemt met de aanvaarding van de door Opdrachtgever gegeven opdracht tot uitbrengen van een offerte een inspanningsverbintenis op zich en geeft geen garantie omtrent de resultaten van de door haar uitgevoerde opdracht. Esdep zal de opdracht naar beste vermogen uitvoeren, zulks naar de stand van de wetenschap op dat moment, doch is niet aansprakelijk voor het resultaat daarvan.
3. Esdep is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Esdep is uitgegaan van door of namens Opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. Indien Esdep aansprakelijk mocht zijn voor enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van Esdep beperkt tot maximaal het bedrag van de door haar aansprakelijkheidsverzekeraar gedane uitkering, verminderd met het eigen risico.
5. Esdep is hoogstens aansprakelijk voor directe schade. Onder directe schade worden uitsluitend verstaan de redelijke kosten gemaakt om de gebrekkige prestatie van Esdep alsnog aan de Overeenkomst te laten beantwoorden, voor zoveel deze aan Esdep toegerekend zou kunnen worden, alsmede de door Opdrachtgever gemaakte externe kosten ter voorkoming of beperking van schade, voor zover de Opdrachtgever bewijst dat deze kosten daadwerkelijk zijn gemaakt en hebben geleid tot beperking van de te lijden schade.
6. Esdep is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, gemiste kansen, schade door bedrijfs- of andersoortige stagnatie, boetes en schadeclaims van derden.
7. Esdep is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, verminking of andere schade van de gegevens(bestanden) van Opdrachtgever.
8. Aanspraken tot schadevergoeding jegens Esdep vervallen indien deze niet binnen één (1) jaar na het schadevoorval dan wel ontdekking van de schade bij de bevoegde rechter aanhangig zijn gemaakt.
9. Indien Esdep een beroep toekomt op het bepaalde in dit artikel, kunnen haar eventuele (mede-)- aangesproken leidinggevenden, werknemers, onderaannemers en hulppersonen, alsmede de Leveranciers daarop eveneens een beroep doen, als waren zij zelf partij bij de Overeenkomst tussen Esdep en Opdrachtgever.
10. Opdrachtgever vrijwaart Esdep tegen alle aanspraken van derden die op enige wijze samenhangen met de voor Opdrachtgever verrichte werkzaamheden en de in verband met dergelijke aanspraken te maken juridische (of andere (advies-) kosten tenzij bedoelde aanspraken het gevolg zijn van opzet of bewuste roekeloosheid van de met de leiding van het bedrijf van Esdep belaste personen.
Overmacht
1. Onder overmacht wordt verstaan een tekortkoming van Esdep die (mede) wordt veroorzaakt door
omstandigheden die niet aan Esdep kunnen worden toegerekend en niet voorzienbaar waren. Onder deze omstandigheden vallen in ieder geval: stagnatie bij toeleveranciers, opdrachtgevers of andere derden waarvan Esdep afhankelijk is; stakingen of werkonderbrekingen; brand; computervredebreuk; disfunctionerende software, hardware en programmatuur; verlies of diefstal van onder meer apparatuur; stroomstoringen en/of andere voor de nakoming van deze overeenkomst benodigde zaken of diensten.
2. Tijdens overmacht worden de verplichtingen van Esdep opgeschort. Indien de overmachtssituatie langer duurt dan 10 aaneengesloten werkdagen, zijn Partijen bevoegd de overeenkomst waarop dit betrekking heeft te ontbinden zonder dat Partijen over en weer tot schadevergoeding gehouden zijn.
De overeenkomst
1. Indien en voor zover een goede uitvoering van de Opdracht dit vereist, heeft Esdep het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden.
Persoonsgegevens
1. Esdep verplicht zich te houden aan alle toepasselijke wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens of daaraan gerelateerde wet- en regelgeving, waaronder Richtlijn 2002/58/EG betreffende privacy en elektronische communicatie, de AVG en de Uitvoeringswet AVG.
Toepasselijk recht en geschillen:
1. Op deze voorwaarden energie en op de Overeenkomst is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen die ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst en/of deze voorwaarden energie zijn onderworpen aan het oordeel van de bevoegde rechter in Rotterdam.
Klachtenprocedure:
Vragen, verzoeken of klachten kunnen op onderstaande manieren worden gesteld.
- Telefonisch
- Schriftelijk
- Internet (Contactformulier website)
Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, is het belangrijk dat u duidelijk uw gegevens vermeldt en bij voorkeur uw postcode & huisnummer.
Correspondentieadres:
Esdep , Overwegwachter 4, 3034 KG, Rotterdam
Telefoonnummer: 010-3071014 (lokaal tarief)
Bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur
Vragen en verzoeken:
Wij streven ernaar om vragen die u telefonisch stelt direct te beantwoorden en de hier gedane verzoeken direct door te voeren.
Met betrekking tot de overige vragen streven wij er naar deze binnen een periode van twee weken te beantwoorden.
Klachten:
Onder een klacht wordt verstaan:
- Elke uiting waarbij de klant bij Esdep melding maakt van het feit dat hij/zij
teleurgesteld of niet (volledig) tevreden is met een door Esdep (niet- )geleverde prestatie. Wij streven ernaar om klachten die u telefonisch indient direct op te lossen. Bij klachten die op een andere wijze worden ingediend, streven wij ernaar om u binnen twee werkdagen na ontvangst een bevestiging te sturen via E- mail. De klacht wordt binnen 7 dagen inhoudelijk afgehandeld.
In bepaalde situaties is Esdep voor het afhandelen van de vraag, verzoek of klacht afhankelijk van de (voormalige) leverancier, netbeheerder of andere 3e partij.
Hoewel wij alles in het werk stellen om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, kan het soms voorkomen dat de gestelde afhandeltermijn niet wordt gehaald.
Esdep (handelsnaam van Vybz)| Overwegwachter 4| 3034KG Rotterdam | Tel.0103071014
Www.esdep.nl| IBAN. NL73ABNA0425599841|BTW NL001512442B08|KvK 61444324